Villkor vid köp

  1. Islandsfisk kommer fyra gånger per år med leverans. September, december, mars samt Juni. När en beställning har kommit via hemsidan eller telefon och blir bekräftad, får kunden brev eller e-post cirka 2 dagar före vår ankomst som noggrant beskriver kostnad, plats och tid för leveransen i den stad som vi kör till.
  2. Islandsfisk kör till de flesta större städerna i Sverige,och Danmark som Ni kan se under ”Leveransplatser”.
  3. På varje beställning tillkommer 75 kr svenskar för fraktavgift (Sverige och Danmark).
  4. Om kund vill få varan skickad med postfrakt eller på annat sett en med våra egna bilar, då gäller ej 75 kr frakt kostnaden. Då blir det postens eller annan externa speditörs fraktkostnad. I såna fall skall man undvika att beställa och betala via hemsidan. Ta hellre kontakt med oss via e-post eller telefon – för att få den exakta kostnaden för frakten.
  5. Avbokningar måste göras minst två (2) dagar före det beräknade leveransdatumet. Islandsfisk kommer inte att kräva återbetalning til priset av misslyckande.
  6. Om man gör en kortbetalning på hemsidan, då kommer islandsfisk.starfields.se att stå på orderbekräftelsen. För närmare information ta kontakt i telefon: + 46(0)340 35620.
  7. På den nya webbplatsen kommer du att kunna betala med kreditkort dirtekt när du beställer varan.
  8. Du som kund har två alternativ för betalning av varor:a) Betala för varan direkt på hemsidan
    b) Betala vid leverans av varan.
  9. När det gäller lammstek, lammsadel, lammfilé, hangikött och Slätrocka (Skata) beräknas det på hela kilo när du betalar med kreditkort på hemsidan. Den verkliga vikten kan skilja sig något ca +/-150 g. Om du vill få den exakta vikten av varorna skall kunden heller betala vid leverans av varan.
  10. islandsfisk.starfields.se +46(0)-70-6209920 SE kommer att visas på ditt kvittot meddelande, när du betalar via hemsidan med kreditkort. Om det skulle dyka upp frågetecken vid betalningen då ta kontakt med oss på telefon nr:+46-(0)-70-6209920.
  11.  Kredit- och betalkort hanteras och bearbetas säkert via E-pay.
  12. Information från användare: Som standard för webbplatser, skickas saker som IP-adress, webbläsare, sidor som användaren besökt,tid för besöket till oss och lagras på våra servrar i form av ”Cookies” Detta görs för att spara inställningarna för användarens nästa besök.
  13. Användning av lagrad information: Informationen används för att förbättra användarens upplevelse, för att behålla sina personliga inställningar på sidan och dessutom för att få anpassade annonser på hemsidan. E-postadresser kommer inte att vidarebefordras till tredje part genom försäljning, uthyrning eller utlåning. E-post med information om tjänster och erbjudande kommer eventuellt skickas från oss.
  14. Användarinställningar: Användarna kan använda webbläsaren för att styra hur dessa ”cookies” används, men det kan hämma nyttan av några av de alternativ som hemsidan erbjuder.
  15. Cookies: Cookies är widgets som användarens webbläsare använder för att lagra användarinställningar inför nästa besök. Annonsören på webbplatsen kan också använda ”cookies” för att spåra användningen av sina produkter.
  16. När kund tar emot en beställd vara från vår bil, är mycket viktigt att kunden ser till att han har fått den beställda varan. Om kunden inte har fått den beställda varan från Islandsfisk då skall Islandsfisk  kompensera och  återbetala varan till kunden. Kund kan inte göra anspråk på islandsfisk för ersättning av vara som kunden inte fått om kunden inte gör det från aktuellt utlämningsställe.
  17. Om kund av någon anledning har anledning att  klaga på levererad produkt, då måste kunden lägga fram synpunkter inom 14 dagar från leverans av varan.