Villkor vid köp

  1. Islandsfisk kommer fyra gÄnger per Är med leverans. September, december, mars samt Juni. NÀr en bestÀllning har kommit via hemsidan eller telefon och blir bekrÀftad, fÄr kunden brev eller e-post cirka 2 dagar före vÄr ankomst som noggrant beskriver kostnad, plats och tid för leveransen i den stad som vi kör till.
  2. Islandsfisk kör till de flesta större stĂ€derna i Sverige,och Danmark som Ni kan se under ”Leveransplatser”.
  3. PÄ varje bestÀllning tillkommer 75 kr svenskar för fraktavgift (Sverige och Danmark).
  4. Om kund vill fĂ„ varan skickad med postfrakt eller pĂ„ annat sett en med vĂ„ra egna bilar, dĂ„ gĂ€ller ej 75 kr frakt kostnaden. DĂ„ blir det postens eller annan externa speditörs fraktkostnad. I sĂ„na fall skall man undvika att bestĂ€lla och betala via hemsidan. Ta hellre kontakt med oss via e-post eller telefon – för att fĂ„ den exakta kostnaden för frakten.
  5. Avbokningar mÄste göras minst tvÄ (2) dagar före det berÀknade leveransdatumet. Islandsfisk kommer inte att krÀva Äterbetalning til priset av misslyckande.
  6. Om man gör en kortbetalning pÄ hemsidan, dÄ kommer islandsfisk.starfields.se att stÄ pÄ orderbekrÀftelsen. För nÀrmare information ta kontakt i telefon: + 46(0)340 35620.
  7. PÄ den nya webbplatsen kommer du att kunna betala med kreditkort dirtekt nÀr du bestÀller varan.
  8. Du som kund har tvÄ alternativ för betalning av varor:a) Betala för varan direkt pÄ hemsidan
    b) Betala vid leverans av varan.
  9. NÀr det gÀller lammstek, lammsadel, lammfilé, hangikött och SlÀtrocka (Skata) berÀknas det pÄ hela kilo nÀr du betalar med kreditkort pÄ hemsidan. Den verkliga vikten kan skilja sig nÄgot ca +/-150 g. Om du vill fÄ den exakta vikten av varorna skall kunden heller betala vid leverans av varan.
  10. islandsfisk.starfields.se +46(0)-340-35620 SE kommer att visas pÄ ditt kvittot meddelande, nÀr du betalar via hemsidan med kreditkort. Om det skulle dyka upp frÄgetecken vid betalningen dÄ ta kontakt med oss pÄ telefon nr:+46-(0)-340-35620.
  11.  Kredit- och betalkort hanteras och bearbetas sÀkert via E-pay.
  12. Information frĂ„n anvĂ€ndare: Som standard för webbplatser, skickas saker som IP-adress, webblĂ€sare, sidor som anvĂ€ndaren besökt,tid för besöket till oss och lagras pĂ„ vĂ„ra servrar i form av ”Cookies” Detta görs för att spara instĂ€llningarna för anvĂ€ndarens nĂ€sta besök.
  13. AnvÀndning av lagrad information: Informationen anvÀnds för att förbÀttra anvÀndarens upplevelse, för att behÄlla sina personliga instÀllningar pÄ sidan och dessutom för att fÄ anpassade annonser pÄ hemsidan. E-postadresser kommer inte att vidarebefordras till tredje part genom försÀljning, uthyrning eller utlÄning. E-post med information om tjÀnster och erbjudande kommer eventuellt skickas frÄn oss.
  14. AnvĂ€ndarinstĂ€llningar: AnvĂ€ndarna kan anvĂ€nda webblĂ€saren för att styra hur dessa ”cookies” anvĂ€nds, men det kan hĂ€mma nyttan av nĂ„gra av de alternativ som hemsidan erbjuder.
  15. Cookies: Cookies Ă€r widgets som anvĂ€ndarens webblĂ€sare anvĂ€nder för att lagra anvĂ€ndarinstĂ€llningar inför nĂ€sta besök. Annonsören pĂ„ webbplatsen kan ocksĂ„ anvĂ€nda ”cookies” för att spĂ„ra anvĂ€ndningen av sina produkter.
  16. NÀr kund tar emot en bestÀlld vara frÄn vÄr bil, Àr mycket viktigt att kunden ser till att han har fÄtt den bestÀllda varan. Om kunden inte har fÄtt den bestÀllda varan frÄn Islandsfisk dÄ skall Islandsfisk  kompensera och  Äterbetala varan till kunden. Kund kan inte göra ansprÄk pÄ islandsfisk för ersÀttning av vara som kunden inte fÄtt om kunden inte gör det frÄn aktuellt utlÀmningsstÀlle.
  17. Om kund av nÄgon anledning har anledning att  klaga pÄ levererad produkt, dÄ mÄste kunden lÀgga fram synpunkter inom 14 dagar frÄn leverans av varan.